Marek Blaska, Sebastian Kuffel i Adam Blaska za każdym razem z egzotycznych wojaży przywozili mnóstwo pamiątek, bibelotów i przedmiotów codziennego użytku. Niektóre dla siebie, ale sporo na specjalne zamówienie znajomych. Z czasem tych zamówień było coraz więcej. To podsunęło podróżnikom pomysł stworzenia portalu, na którym umieszczaliby przedmioty przywiezione z najdalszych krańców świata. Był rok 2012 – wtedy światło dzienne ujrzał sklep EtnoBazar. pl.

Kulturowy miszmasz

– Wiedzieliśmy, że na rynku działa wiele sklepów z rękodziełem. Większość z nich jest prowadzona przez miłośników kultury jednego konkretnego kraju: Japonii, Maroka, Tybetu… Chcieliśmy skonsolidować branżę i wprowadzić trochę kulturowego zamieszania, umieszczając w jednym miejscu przedmioty ze wszystkich zakątków kuli ziemskiej – mówi Sebastian Kuffel, prezes zarządu Menager Group, właściciela serwisu EtnoBazar. pl. – Postanowiliśmy stworzyć prawdziwy bazar. Taki, jaki można spotkać w Maroku czy Turcji. Gwarny, pełen życia, kolorów i najróżniejszych przedmiotów. Z tą tylko różnicą, że nasz bazar miał być wirtualny, a swoje

produkty mieli w nim prezentować właściciele wspomnianych wcześniej sklepów.

Jednak zanim właściciele EtnoBazar. pl zabrali się do stworzenia platformy internetowej, na której swoją ofertę mogłyby prezentować sklepy z rękodziełem z różnych stron świata, powstał zwykły sklep internetowy z pamiątkami przywiezionymi z podróży.

– Oprogramowanie do sklepu internetowego można kupić nawet za kilkaset złotych. Platforma sprzedażowa wymagała już większego zaangażowania finansowego i dużo więcej czasu. Niestety, startując z nowym projektem, trudno się przebić na rynku, na którym wbrew pozorom jest dosyć ciasno. Dlatego zaczęliśmy od sklepu, który miał nam wyrobić markę w sieci i przyciągnąć pierwszych klientów – wyjaśnia Sebastian Kuffel.

Prace związane ze stworzeniem platformy sprzedażowej trwały 10 miesięcy i pochłonęły kilkadziesiąt tysięcy złotych. Pieniądze na stworzenie serwisu właściciele zdobyli dzięki dotacji unijnej uzyskanej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. EtnoBazar.pl w rozszerzonej wersji zadebiutował w sieci w lutym 2014 roku.

Czytaj dalej: https://www.ospszczawa.com.pl/wirtualny-bazar-z-pamiatkami-cz-2/

Komentarze
  • Wirtualny bazar z pamiątkami cz.2

    Wirtualny bazar Z serwisu EtnoBazar.pl korzysta ok. 80 sklepów, dla których jest to kolejn…
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla nich

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Wypożyczanie sprzętu budowlanego dla małych firm: Jak wybrać odpowiednią ofertę i dostawcę?

Dla małych firm budowlanych, które mogą nie dysponować dużymi zasobami kapitałowymi, wypoż…