Marek Blaska, Sebastian Kuffel i Adam Blaska za każdym razem z egzotycznych wojaży przywozili mnóstwo pamiątek, bibelotów i przedmiotów codziennego użytku. Niektóre dla siebie, ale sporo na specjalne zamówienie znajomych. Z czasem tych zamówień było coraz więcej. To podsunęło podróżnikom pomysł stworzenia portalu, na którym umieszczaliby przedmioty przywiezione z najdalszych krańców świata. Był rok 2012 – wtedy światło dzienne ujrzał sklep EtnoBazar. pl.
Kulturowy miszmasz
– Wiedzieliśmy, że na rynku działa wiele sklepów z rękodziełem. Większość z nich jest prowadzona przez miłośników kultury jednego konkretnego kraju: Japonii, Maroka, Tybetu… Chcieliśmy skonsolidować branżę i wprowadzić trochę kulturowego zamieszania, umieszczając w jednym miejscu przedmioty ze wszystkich zakątków kuli ziemskiej – mówi Sebastian Kuffel, prezes zarządu Menager Group, właściciela serwisu EtnoBazar. pl. – Postanowiliśmy stworzyć prawdziwy bazar. Taki, jaki można spotkać w Maroku czy Turcji. Gwarny, pełen życia, kolorów i najróżniejszych przedmiotów. Z tą tylko różnicą, że nasz bazar miał być wirtualny, a swoje
produkty mieli w nim prezentować właściciele wspomnianych wcześniej sklepów.
Jednak zanim właściciele EtnoBazar. pl zabrali się do stworzenia platformy internetowej, na której swoją ofertę mogłyby prezentować sklepy z rękodziełem z różnych stron świata, powstał zwykły sklep internetowy z pamiątkami przywiezionymi z podróży.
– Oprogramowanie do sklepu internetowego można kupić nawet za kilkaset złotych. Platforma sprzedażowa wymagała już większego zaangażowania finansowego i dużo więcej czasu. Niestety, startując z nowym projektem, trudno się przebić na rynku, na którym wbrew pozorom jest dosyć ciasno. Dlatego zaczęliśmy od sklepu, który miał nam wyrobić markę w sieci i przyciągnąć pierwszych klientów – wyjaśnia Sebastian Kuffel.
Prace związane ze stworzeniem platformy sprzedażowej trwały 10 miesięcy i pochłonęły kilkadziesiąt tysięcy złotych. Pieniądze na stworzenie serwisu właściciele zdobyli dzięki dotacji unijnej uzyskanej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. EtnoBazar.pl w rozszerzonej wersji zadebiutował w sieci w lutym 2014 roku.
Czytaj dalej: https://www.ospszczawa.com.pl/wirtualny-bazar-z-pamiatkami-cz-2/