Dom Dla nich Wiedza dla kulturysty

Wiedza dla kulturysty

4 min odczyt
0
0
190
magnez zma

Wariacje treningowe

W nawiązaniu do poprzedniego rozdziału warto jeszcze umocnić się w przekonaniu, że zmiany dają korzyść. Trening jednorodny, to znaczy standardowy (5 serii po 8 powtórzeń), może nam dawać poczucie satysfakcji z dobrze wykonanej [złośliwcy dodaliby: „i nikomu niepotrzebnej”] roboty, ale lata 60. XX w. mamy już dawno za sobą, a dziś trzeba nieustannie śledzić dokonania badaczy w kontekście zdobywania masy mięśniowej i siły.

Zalecenie na dziś brzmi: Trening musi być urozmaicony ćwiczeniami, które mają szokujący wpływ na mięśnie. Jeżeli zatem zaplanowaliśmy sobie ćwiczenia na grzbiet w różnych wariantach, ale na bardzo stabilnym poziomie (jak wyżej), to powinniśmy stosować tak zwane międzyserie polegające na niespodziewanym wytrąceniu się z harmonogramu ćwiczeń. Międzyserie składają się z dawki ćwiczeń izometrycznych oraz eksplozywnych. Jeżeli przyjmuje się, że wykonujemy (łącznie z rozgrzewką) 8-10 serii podciągania sztangi w opadzie, to wplećmy w tok tego programu 2 serie „wyrywania z posad” (izometria) maszyny Smitha. Podczas serii podciągania się na drążku zróbmy jeden eksplozywny ruch z obciążeniem maksymalnym. Kwestia ustawienia tej przeplatanki zależy od wyobraźni każdego ćwiczącego, ale ważne jest samo urozmaicenie monotonii treningowej. W rezultacie te kilka serii nadprogramowych sprawi, że nasze osiągnięcia treningowe okażą się naprawdę skuteczne, a w momentach stagnacji wręcz odbudowujące formę.

ZMA MAGNEZ, KTÓRY WALCZY Z TŁUSZCZEM

Magnez góruje w świecie suplementów nad wszystkimi innymi minerałami. Jest niezbędny do zaistnienia setek reakcji biochemicznych w organizmie, między innymi w mięśniach, w syntezie protein, budowaniu silnych kości oraz w regulacji ciśnienia krwi.

Ostatnie doniesienia informują o znaczeniu magnezu dla redukcji tak zwanej oporności insulinowej. Hormon insulina pomaga przenosić glukozę do mięśni i do komórek mózgowych w celu produkowania energii oraz służy do magazynowania nadmiaru tej glukozy. Gdy jednak komórki stają się oporne na wpływ insuliny, wtedy cukier może się „wbudować” w krew. W praktyce oznacza to, że nadmiar cukru zostaje przeprowadzony do wątroby, gdzie jest przerabiany na tłuszcz.

Z kolei tłuszcz może osadzać się na brzuchu, może też spowodować stopniowe zamykanie światła arterii. Aby regulować te procesy, należy zadbać o urozmaicanie diety produktami zawierającymi magnez, bo zyskał on już miano „fightera nr 1″ w walce z tkanką tłuszczową.

Oto produkty „magnezoworodne”: nasiona dyni, migdały, szpinak, proszek kakaowy, nasiona sezamu, masło orzechowe, fasola, soczewica, owsianka, banany, rodzynki.

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Dla nich

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Kiedy przydają się rolki transportowe?

Kiedy przydają się podwozia transportowe? Kiedy dobrze jest zdecydować się na rolki transp…